Thursday, January 8, 2009

Azam Tahun Baru....

Tajuk di atas amat tidak relevan memandangkan hari ini saja sudah bertarikh 8hb Januari 2009.

Sepertimana biasa, manusia akan berazam dan apabila datangnya tahun baru memperbaharui azam yang tidak pernah tercapai. Tetapi tidak pula saya menyalahkan bagi mereka yang telah berjaya menunaikan azam sebagai tahniah.

ALLAH jadikan manusia nie dengan pelbagai ragam dan sifat. Justeru, kebolehan mereka juga berbeda-beda. Saya tidak menafikan pula kemampuan seseorang yang berjaya menunaikan azam. Seperti saya sendiri tidak pernah berazam apabila datangnya tahun baru kerana saya tahu ia tidak akan ditunaikan atau saya akan memperbaharui azam yang sama pada tahun lepas.

Ada banyak perkara yang telah berlaku pada tahun 2008. Ia menjadi catatan berguna sepanjang tahun lepas untuk bekalan tahun nie. Semua pengalaman ini akan mematangkan kita, walaupun kita selalaunya tidak suka pengalaman pahit yang kita telah lalui.

Moga-moga kita bertambah matang dan berjaya mengharunginya sepertimana kita telah melalui tahun 2008.

No comments: