Thursday, January 15, 2009

Marah yang merah....

Sya bukan orang yang suka marah...

Tetapi kadang-kadang keadaan menyebabkan kita jadik marah.... Mungkin orang melihat sebab kita muda dan kurang pengalaman menyebabkan mereka memandang rendah dan kurang percaya boleh melakukan sesuatu kerja. Tapi sebenarnya sebaliknya....

Bayangkan pagi ini saya telah meninggi suara ke atas orang luar 'ejen insurans'. Mana tidaknya kita dianggap orang muda dan tak tahu apa. Seharusnya kalau tidak menghormati saya tidak apa.. Tetapi hormatilah jawatan yang saya ada ini. Sekurang-kurangnya kalau tidak bertegur saya diluar, saya tidak kisah....

Mengherdik dan menyerang saya dengan inginkan wang mereka bukan cara dan adab orang melayu. Kita penuh dengan budi bahasa dan kesantunan sebagai orang timur. Itu yang saya tidak faham...

Mungkin sebab dunia kita sudah semakain moden, rakyat sudah semakin bijak... Kadang-kadanag kita lupa seolah-olah sedang memijak budaya bangsa kita sendiri.

1 comment:

farinajaafar said...

salam..
wish u success in ur life..
bersama2 memartabatkan agama, bangsa dan negara...
congratz!!