Thursday, January 8, 2009

Kelas Undang-Undang Perubatan

23 hb Disember 2008

Secara rasminya aku bergelar mahasiswa Sarjana Undang-Undang, Universiti Kebangsaan Malaysia. IPT terulung yang mendaulatkan bahasa Melayu sebagai bahasa penutur dalam institusi ini. Kejayaan Budayawan, Tokoh2 dan Pejuang2 Bahasa yang telah berjaya memastikan IPT ini didaulatkan di atas nama Bhasa Melayu. Tahniah dan terima kasih jua kepada Tun Abdul Razak yang membenarkan institusi ini berkembang dan berjaya sepertimana hari ini.

Aku mendaftar untuk dua subjek termasuk lah metodologi penyelidikan undnag-undang kelolaan Dr. Rohani dan Undang-undang perubatan. Kelas metodologi hanya akan bermula 15hb memandangkan beliau berada di Indonesia lagi.

5hb Januari 2008

Kelas pertama Undang-Undang Perubatan dikelolakan oleh Prof. Madya Dr. Anisah. Sangat baik setakat ini... Cuma terdapat istilah-istilah dan terminologi perubatan yang memerlukan aku meminjam kamus perubatan dari abang ku.

Sekarang pun sedang banyak mengumpulkan artikel-artikel undang-undang perubatan yang berkaitan. Bila menjadi sebhagaian pelajar Sarjana ini, tumpuan dan fokus harus lebih tersusun dan teratur. Kalau difikirkan masa pelajar pra siswazah mungkin boleh lagi main-main. Kini, semua harus dianggap serius dan penting.

Moga aku terus kekal faham dan memahami bidang ini. Buku-buku telah aku minta dari abang sulung, kakak ipar ku dan ibu ku sendiri bagi memastikan aku lebih memahami skop perubatan di malaysia ini.

1 comment:

Anonymous said...

Tahniah kerana menyambung pengajian sehingga LLM. memang byk yg perlu dibaca sdan dianalisis. Ana doakan anta bjaya!:)