Thursday, April 16, 2009

Hari ini....

Hari ini Jumaat dan tiba-tiba juga blog ini semalam dihujani dengan beberapa tulisan pelajar USIM.

Kritikan membina dan pandangan artikulatif dan kritis ini tidak pulak saya anggap sebagai defensive...

Pengalaman kami dahulu apabila dihantar (tahun 1) untuk program-program luar seperti mooting, national client counselling pun disebabkan kami pelajar law termuda biasa dijadikan 'punching bag' oleh universiti-universiti awam (law fac) yang lain.

Dan akhirnya kini apabila ada junior-junior yang masuk pertandingan yang sama, penulis tak pernah melepaskan peluang melawat dan memberikan sokongan moral memandangkan sense of belonging pada law fac di UUM masih lagi ada. Mereka cemerlang walaupun masih dibelakang universiti tua2 tetapi performance sangat mengujakan. Manakan tidak mereka menghantar pelajar-pelajar Hons atau pun tahun akhir sedangkan UUM menghantar pelajar tahun 2 atau 1.

Kira hebatlah law student UUM... hahahaha

Begitu juga di law fac USIM, mungkin kita akan menjadi punching bag dahulu sebelum kita menjadi juara ulung di luar nanti.Pendedahan di luar sangat berguna untuk law fac USIM membangun.

3 comments:

Unknown said...

kerja dgn usim tapi buat posting bukan nk defend usim.tercari2 juga mana posting tajuk salah siapa pensyarah ke pelajar.nampaknya dah kene delete.tau takut.cakap siang pandang2,cakap malam dengar2.lu fikir sendiri

Anonymous said...

sila buka blog ni untuk maklumat berkaitan kes ni>>>> http://bro86.wordpress.com/

Idzuafi said...

Saya suka kalau bikin panas rujuk blog rakan saya, ikmal hisham pensyarah UiTM yang menyatakan apa guna blog kalau tidak boleh diakses.

Saya tidak mahu memanjangkan perkara yang telah dipanjangkan. Memandangkan pendapat seorang rakan menyatakan ada beberapa yang tidak benar makklumat yang kurang lengkap, molek saya menarik dahulu pandangan terdahulu.

Persoalan, salah pensyarah atau pelajar? Saya pulangkan buah keras itu kepada para pelawat blog ini untuk menilai. Tetapi agak malang kalau berhujah menggunakan emosi kerana ini bukan medannya. Kami di ajar menerima pandangan berbeda walau pun aliran pemikiran yang tidak sama.

Saya kira 'bikin panas' juga takut untuk membenarkan saya access laman blog beliau...