Wednesday, October 29, 2008

Temuduga Sebagai Felo...

Kehidupan sebagai seorang staff di USIM cukup berbeda dengan pengalaman aku sebagai sorang pelajar. Kalau disuruh memilih dianatara kehidupan ingin saja aku memilih menjadi pelajar tanpa perlua ku risaukan HUTANG ptptn, tanggungjawab membayar sewa umah, api dan air.

Senangnya kehidupan belajar.

Lalu, untuk aku tidak membazir dan mengisi masa terluang disetiap petang dan hujung minggu, maka aku memohon ingin mejadi sorang felo. Tugasnya agak mencabar iaitu hantar pelajar ke hospital jika sakit. Ikut program anjuran pelajar dan menasihati JAKSA.

Insentifnya aku letakkan prioriti ke 2, di bayar bil telefon RM150.00, umah sewa percuma termasuk api dan air. Elaun tetap diberi RM100.00.

Pada ku bukan ini yang menjadi keutamaan dan kehendak tapi kalau dah ada rembat jer... huhuhu. Aku ingin dekat dan memahami naluri pelajar. Mahasiswa masa yang cukup seronok andai mereka leka dan teruja dengan budaya hedonisme diluar mereka akan hilang peluang untuk menikmati alam kampus di sini. Manfaat masa dan tenaga muda merkea ini patut disalurkan di tempat yang betul dan berguna.

Temuduga dengan Dato' TNC HEPA Usim berjalan lancar ibarat sungai yang airnya mengalir deras tanpa halangan. ada sedikit keyakinan dan cahaya harapan di situ. Acacia mungkin dibuka awal Disember, dan aku masih lagi dalam penilain untuk ditempatkan disitu...

Moga Aku berjaya...

2 comments:

azlishukri said...

salam singgah, selamat datang ke alam maya..saudara mempunyai masa hadapan yang sangat cerah. teruskan menulis dan berkongsi idea.

Anonymous said...

Semoga berjaya dan tahniah berblog di blogspot pula..ada kemajuan :)