Sunday, November 2, 2008

Dua hadiah yang mengujakan ...


Bulan November bukanlah hari lahir saya. Jauh juga bulan kelahiran ahli keluarga saya... Namun bulan November tahun ini seharus nya dan akan datang menjadi kenangan dalam kehidupan saya di masa hadapan kelak.

Pertama: Keputusan Ujian PTD

teruja apabila salah sorang sahabat saya, PTD M41 Izham menghantar sms pada malam 2Nov yang lalu menyatakan keputusan ujian PTD telah dikeluarkan. Hati berbaur antara mahu melihat atau sebaliknya. Manakan tidak sebelum ini ku rasa tak yakin menjawab ujian yang dibuat di UTM yang lalu. Pengorbanan kedua ayahanda dan bonda yang sanggup menghantar di awal pagi ditambah hujan yang renyai2 di UTM pastinya ada hikmah disebaliknya.

Mengambil peperiksaan dalam dewan peperiksaan yang sangat sejuk... Terdapat 5 kertas yang terpaksa di jawab dari pagi hingga petang. semuanya memerlukan kesabaran dan ketekunan, hilang tumpuan menyebabkan seseorang calon akan tersingkir dan hilang fokus seperti aku di akhir kalam menulis bagi ujian personaliti.

Alhamdulillah akhirnya aku mendapat keputusan


No. Kad Pengenalan : 820921016757
Nama Penuh : IDZUAFI HADI BIN KAMILAN

Tahniah! Anda LULUS ujian yang telah diadakan pada 23/8/2008

Sanggup aku keluar mencari cybercafe malam itu untuk melihat keputusan tersebut. Malam itu jugak aku menelefon ibu ku. Terima kasih semuanya yang membantu dan memberi sokongan ayah, ibu, kawan-kawan yang tidak pernah berhenti berdoa dan memberi bantuan agar aku berjaya.

Insya-ALLAH, selepas ini di PAC pulak, PTD Assessment Centre yang biasa akan di adakan di INTAN. kemungkinan besar aku akan ditempatkan di Kluang berdasarkan alamat rumah ku. Moga ALLAH permudahkan segalanya.

Kedua : LLM Universiti Kebangsaan Malaysia

Kawan senior ku menelefon pagi ini, tika aku sedang sibuk bersiap untuk terlibat sebagai salah sorang peserta kursus di USIM. Asyraf, dengan lafaz wahidnya tahniah...

Pastinya kemasukan ke LLM UKM telah diproses. Katanya tunggu sahaja borang terima masuk meneruskan pengajian di UKM di rumah. Alhamdulillah hadiah ke dua dalam jangka waktu tidak sampai 12 jam. Semua ketentuan ALLAH...

Aku bersyukur atas rahmat dan peluang yang diberi akan ku manfaatkan sebaik-baik nya.

No comments: