Wednesday, October 22, 2008

Konvokesyen UUM

Bertempat di Dewan Muadzam Syah, Universiti Utara Malaysia sepertimana biasa Konvokesyen diraikan pengurusan universiti bagi graduan yang telah bertungkus lumus 3 hingga 4 tahun di menara gading ini bagi memiliki segulung ijazah.

Bagi Mas (2nd Batch) dan Andy (1st batch) tahniah, hopefully you will success in your career and remeber this is a 1st step for your career where you will learn a more out side of the university life. Bagi junior-junior law soc yang hadir pada konvokesyen, jangan lah jumudkan dengan memilih untuk meraikan senior yang mereka kenali sahaja. Jadikanlah ia budaya kerana mana tahu kita kaan saling memerlukan pula diluar sana.

Akbar pun ucapan tahbiah dari ku dan untuk tunang mu. Semoga terus berbahagia hingga ke jinjang pelamin. Chak semoga terus sihat dari kecedraan bermain ragbi. Faizal, awe dan min ucapan 'good luck' for your final exam. do your best due to this is your last semester here. Zul dan Farizan terima kasih berbanyak atas kesudian mengambil dan menumpangkan beg-beg ku di bilik korang... huhuhu...

azam, wan, bo, mahyudin, faiz dan lain-lain anggaplah jawatan itu sebagai taklif' yakni amanah yang perlu dijaga apabila memegang jpmk. setiap gerak geri, tuturkata akan menjadi sandaran dan pegangan kawan-kawan di kolej dan akan menjadi kutukan dan cercaan kalau tersilap langkah. Janganlah membongkak diri kerana ia bukan tashrif' (singgahsana kemegahan) untuk selama-lamanya...

Din tahniah atas kemenangan sebagai Majlis Perwakilan Pelajar... Farhan dan Hakim selamat menajdik Tun... Yang Bersara... Wahhhhh terlalau banyak ingin ku nukilkan walau pun hanya 4 hari aku berada di UUM.

Untuk Nurul, maaf atas segalanya moga ALLAH terus memberkati perhubungan kita selama-lamanya hingga ke akhir hayat.

IHK, USIM

No comments: