Tuesday, July 7, 2009

Peluang menulis Buku

Ibarat disorongkan bantal....

Malam tadi aku menerima kunjungan rakan lama Batin MPP UUM yang kini bertugas sebagai salah seorang editor buku di Edusystem. Syarikat ini banyak menerima projek dari Dewan Bahasa dan Pustaka dalam menjanakan keuntungan syarikat.

Kebetulan beliau telah ditugaskan dengan satu projek Adakah Anda siswa cemerlang.Walaupun begitu, buku ini perlu di touch up semula memandangkan kandungkan nya yang tidak selari dan out of topic. Batin telah meminta penulis menjadi 2nd writer bagi kandungan buku ini dan kebetulan penulis memang mahu menerbitkan buku berdasarkan pengalaman penulis sebagai pelajar di kampus.

Penulis diberikan masa sehingga bulan Ogos untuk submit kembali buku tersebut sebelu diedit dan dihantar kembali menjadi sebuah buku. Teruja penulis mendengarnya, walau pun begitu hak karya ini akan di jual kepada syarikat apabila diterbitkan.

3 comments:

Fathullah said...

Wah bangga nama tersenarai dalam blog saudara.Jangan bersedih kalau ada projek lain nanti yang baru kita boleh bincang sama ada hakcipta tu milik saudara.terima kasih.

Idzuafi said...

wei... yang penting duit masyuk....
huhuhuhu

Fathullah said...

hehe.kna betulkan niat tu..
(^.*)~~